Сөз туралы ақпарат: Абай
Конкорданс
- ) Қарабай мен — 1) Қарабай мен Сарыбай аңға шықты.
- ) Карабай и — 1) Карабай и Сарыбай пошли на охоту.
- : Қарабай , — Мәсәлән, 1-сөйлемде екі мүшесі бір түсті: Қарабай, Сарыбай – екеуі-де бастауыш.
- : Карабай , — Например, в 1-м предложении два однородных члена: Карабай, Сарыбай – оба подлежащие.
- : Қарабай аңға — Мәсәлән: 1-сөйлем екі сөйлем сыйысып, қосылғаннан болған: қосылмай бөлек тұрғандағы түрлері мынау: Қарабай аңға шықты. Сарыбай аңға шықты.
- : Карабай пошел — Например: 1-е предложение образовалось из сочетания двух предложений: по отдельности они выглядят следующим образом: Карабай пошел на охоту. Сарыбай пошел на охоту.
- шөп шабайын деп — Сондықтан «шөп шабайын деп» деген бағыныңқы сөйлем мақсат пысықтауышының бағыныңқысы болады.
- шөп шабайын деп — Орақшы тоғайға не үшін барды? − шөп шабайын деп. Бұл бағыныңқы сөйлем «не үшін?» деген сұрауға жауап беріп тұр. Ол «не үшін» деген сұрау − мақсат пысықтауышының сұрауы.
- шөп шабайын деп — Мұнда басыңқы сөйлем: «орақшы тоғайға барды». Бағыныңқы сөйлем: «шөп шабайын деп».
- шөп шабайын деп — «Орақшы, шөп шабайын деп, тоғайға барды».
- диқандарды жабайы халға — Екі жыл сайын қатарынан қайталанып тұратын құрғақшылық диқандарды жабайы халға қайта әкеп соғады, жайсыз қыстың бір өзі-ақ мал шаруашылығын осындай халға түсіреді.
- говорил Абай : — Поэтому сочинять произведения может не каждый человек, и не все сочиненное будет одинаково хорошим. Как говорил Абай:
- деп Абай айтқандай — Өлеңге әркімнің-ақ бар таласы, Сонда да ішінде бар таңдамасы. Іші алтын, сырты күміс сөз жақсысын Қазақтың келістірер қай баласы? – деп Абай айтқандай, сөз шығаратындар көп, бірақ келістіргендері аз болады.
- говорил Абай : — Как говорил Абай: К стихам стремятся смертные равно, Но лишь избранника венчают славой, Того, чьей мысли золотой дано Блистать стиха серебряной оправой.(Перевод В. Звягинцевой) Т.е., сочинителей много, но мастеров слова мало.
- күйінде жабайы тілмен — Тійіс ғалам тұурасында сөйлегенде жай күйінде жабайы тілмен тійісін айтамыз.
- , жабайы көрінеді — Ақындар ғалымдар сыйақты болған уақыйғаны йәкій нәрсені болған күйінде, тұрған қалпында бұлжытпастан айтып, дұрыс мағлұмат беріп, қақыйқаттауға тырыспайды, тұрған нәрсе тұрған күйінде, болған уақыйға болған күйінде ақынға өте үйреншікті, жай қалыпты, жабайы көрінеді.
Коллокация
- 1 ~ 12 аралығындағы деректер, жалпы 80 дерек бар. (Сөз жиілігі: 98)
-
1
-
2
-
3
Мәсәлән : 1 - сөйлем екі сөйлем сыйысып , қосылғаннан болған : қосылмай бөлек тұрғандағы түрлері мынау : Қарабай аңға шықты . Сарыбай аңға шықты . 123
Например : 1 - е предложение образовалось из сочетания двух предложений : по отдельности они выглядят следующим образом : Карабай пошел на охоту . Сарыбай пошел на охоту . 135
-
4
-
5
Орақшы тоғайға не үшін барды ? − шөп шабайын деп . Бұл бағыныңқы сөйлем « не үшін ? » деген сұрауға жауап беріп тұр . Ол « не үшін » деген сұрау − мақсат пысықтауышының сұрауы . 128
Для чего косарь пошел на луг ? – чтобы косить траву . Придаточное предложение отвечает на вопрос « для чего ? » . Вопрос « для чего » относится к вопросу обстоятельства цели . 140
-
6
-
7
-
8
Екі жыл сайын қатарынан қайталанып тұратын құрғақшылық диқандарды жабайы халға қайта әкеп соғады , жайсыз қыстың бір өзі - ақ мал шаруашылығын осындай халға түсіреді . 145
Всякая повторяющаяся два года подряд засуха возвращает наших земледельцев в первобытное состояние , одна только неблагоприятная зима делает то же самое с нашим скотоводством . 167
-
9
-
10
Өлеңге әркімнің - ақ бар таласы , Сонда да ішінде бар таңдамасы . Іші алтын , сырты күміс сөз жақсысын Қазақтың келістірер қай баласы ? – деп Абай айтқандай , сөз шығаратындар көп , бірақ келістіргендері аз болады . 175
Как говорил Абай : К стихам стремятся смертные равно , Но лишь избранника венчают славой , Того , чьей мысли золотой дано Блистать стиха серебряной оправой . ( Перевод В . Звягинцевой ) Т . е . , сочинителей много , но мастеров слова мало . 185
-
11
-
12
Ақындар ғалымдар сыйақты болған уақыйғаны йәкій нәрсені болған күйінде , тұрған қалпында бұлжытпастан айтып , дұрыс мағлұмат беріп , қақыйқаттауға тырыспайды , тұрған нәрсе тұрған күйінде , болған уақыйға болған күйінде ақынға өте үйреншікті , жай қалыпты , жабайы көрінеді . 184
Поэты в отличии от ученых не стремятся восстановить истинную картину , рассказывая о произошедшем событии или о чем - либо другом , воспроизводя их в точности и передавая правдивые сведения , поэту реальное состояние предметов и положение дел видится очень привычным , скучным и грубым . 193